Reklama

Buddhismus

Opozice proti pesimismu hinduistického nekonečného kola existence, proti přísnému asketismu a nedostatku individuality umožnila rozvoj a popularitu buddhismu. Buddhismus byl založen v šestém století před Kristem v Indii Gautamou Buddhou a dnes má po celém světě více než 300 milionů stoupenců. Někteří odhadují, že buddhismus má více než 400 sekt, z nichž mnohé se velmi liší ve víře i v praxi.

Otci Siddhárthy (Buddhovo původní jméno), místnímu rodovému náčelníkovi, při narození syna řekli, že Siddhártha se stane mocným vládcem. Také však otce varovali, že uvidí-li mladý Siddhártha někdy starobu, nemoc, smrt nebo asketický život, sám se stane asketou. Král chtěl, aby se ze syna stal velký vládce, a chránil Siddhárthu před světem. Nakonec však mladý muž všechny tyto formy utrpení spatřil a jak předpovědělo proroctví, dobrovolně se zřekl světa a hledal lék na utrpení.

Po letech hledání přišel Siddhártha konečně ke stromu osvícení, pod nímž meditoval, dokud se nestal buddhou (osvíceným). Právě tam poznal "čtyři vznešené pravdy":

1. Celý život je naplněn utrpením.
2. Utrpení je způsobeno touhou či žádostí, která vede ke znovuzrození a k dalšímu utrpení.
3. Lékem na utrpení je uhasit všechnu touhu.
4. Aby člověk uhasil touhu, musí se vydat na osmidílnou stezku: správné názory, správná řeč, správné chování, správné usilování, správné vědomí a správné rozjímání.

Následuje-li člověk osmidílnou stezku, může dosáhnout nirvány. Nirvána (uhasit) znamená ukončení touhy a konec bolestivého koloběhu znovuzrození. Popsat nirvánu není možné. Není to místo, ale paradox. Nejlépe se o ní dá přemítat, odpovídáme-li na otázku: Kde je plamen, když zhasne?

Reklama

Aby člověk dosáhl nirvány, musí hledat skutečnost a spásu a plnit mravní požadavky, které zakazují zabíjení (lidí nebo zvířat), krádež, klevety, lež, pití alkoholu a sexuální nezdrženlivost. Mniši zůstávají v celibátu a mají málo majetku.

Od Buddhovy smrti se vytvořilo mnoho směrů buddhismu. Dva hlavní jsou mahájána (velký vůz), představující severní buddhismus, a hínajána (malý vůz), představující jižní buddhismus. Mahájána si vytvořila propracovanější teologii, která obsahuje vlastní svatá písma, složitou metafyziku a rituály. Podle jejich víry je Buddha spasitelem, ale existuje také mnoho jiných bohů. Hínajána zůstává blíže k Buddhovu původnímu učení. Učení malého vozu obvykle dodržují mniši, kteří považují moudrost za hlavni ctnost a Buddhu za světce, nikoli za boha. V jejich víře není žádná metafyzika a jen velmi málo rituálů.

Reklama

Komentáře

Jaroslav Pešta (Čt, 12. 12. 2002 - 19:12)
Vážení čtenáři,
dovolte jenom pár poznámek.
Víše zmiňovaná kniha, ze které článek pochází, patří k té širší nabídce knižních titulů o buddhismu, jejichž autoři nikdy buddhismus nepraktukovali nebo se jím hlouběji nezabívali. To znamená, že pouze něco opsali z knih, které před nimi opsali jiní atd. Když se podíváte na autory vůbec prvních knih o buddhismu v Evropě, ze které všichni nebuddhisté píšící o buddhismu "opisují", kupodivu zjistíte,že se jedná o křestanské misionáře, kteří se někdy v Indii setkali s učením Buddhy a snažili se o něm něco napsat. Protože však křestané mají tolik rádi utrpení, opsali z buddhistických textů pouze první stránku o tom, že existuje utrpení. Už zapomněli otočit na druhou stranu, kde by se dočetli o pomíjivosti a neexistenci všech podmíněných jevů (tedy i utrpení) a už vůbec nestudovali třetí stranu pojednávající buddhovské podstatě všech bytostí - radosti, laskavosti a nezničitelnosti osvícené mysli (to je asi něco jiného než vyvanutí...)
"Odborné" knihy o buddhismu napsané podobným stylem jako je tato jsou legrační stejně jako zedník z Ukrajiny píšící o kulinářském umění Číny...Prostě legrační od začátku do konce. Problém je ale v tom, že i takové knihy vycházejí a lidé je berou jako autoritu na to či ono téma.

Krátce k samotnému článku:
osvícení neznamená vyvanutí ale očištění od ztuhlých představ nějakého nezávisle existujícího "Já" a rozvinutí nadčasových kvalit mysli jako je radost, soucit a neohroženost, které nemají žádnou jinou podmínku než mysl samotnou.

příčinou utrpení není touha, ale nevědomost - představa, že naše "já" je odděleno od "ty" a ostatních

v mahájánovém buddhismu nikdo nečeká na spasitele. Jak by také mohli, když buddhismus popírá samotnou existenci nějakého absolutního boha.

V článku zmíněná božstva nejsou ničím jiným, než formami ze světla a energie (ukazující na prázdnotu všech podmíněných jevů a různé kvality osvícené mysli: soucit, radost,atd), které se používají v meditaci. Je to pouze metoda, jak trénovat mysl, aby vnímala svět skutečným způsobem. Nejsou tedy něčím samoúčelným jako bohové v náboženstvích víry.

Přeji hezky den a štastnou ruku při výběru duchovní literatury.

jára Pešta
ing Roman Virt (Út, 17. 12. 2002 - 09:12)
K vasemu clanku jsem se dostal spis nahodou. Popravde je tezke na nej reagovat, protoze jen velmi malo informaci je zde uvedeno ve spravnem kontextu. Snad jen kratce - Buddha neparedaval sve uceni na dvou urovnich, ale na trech. Hinajana byla urcena lidem, kteri se chteli zbavit vlastnich problemu. Uceni Mahajany bylo urceno lidem, kteri chteli chapat svet a konecne uceni Vadzrajany (Diamantove cesty) bylo urceno lidem, kteri chteli co nejrychleji rozpoznat podstatu sve mysli jako neomezeny svobodny prostor a cely vnejsi a vnitrni svet jako jeho svobodnou hru plnou energie, radosti a svobody. Vase komentare se snad tykaji uceni, ktere Buddha predal mnichum a pravdepodobne je nekde okomentoval nejaky krestansky misionar. Pjsou asi tak presnym popisem buddhismu jako ze auto je plechova krabice.
S pozdravem R. Virt
PS: Pokud se chcete o buddhismu neco dozvedet, doporucuji Vam webovou stranku www.diamantova-cesta.cz
Vláďa Pleva (Čt, 12. 12. 2002 - 19:12)
Autor také zapomněl zmínit, že existuje ještě třetí, nejvyšší úroveň učení Buddhy - Diamantová cesta (vadžrajána), která se v kompletní podobě dochovala pouze v Tibetu a po jeho obsazení Čínou byla přenesena na Západ.
Více informací o Diamantové cestě v Česku najdete zde: http://www.diamantova-cesta.cz

Hodně štěstí,

Vladimír Pleva
František (So, 14. 12. 2002 - 16:12)
Vážený pane, ze své osobní zkušenosti potvrzuji,že se věci dějí,tak je uvedeno. Myslím si,že se nám tzv. utrpení dějí do té doby než emoci vyniklou z urciteho deje-situace pochopíme a vyrovnáme se s ní,když už naši
mysl znovu nerozkmitává,když ta zůstane při setkání s touto situací klidná a čistá,pak můžeme ve svém studiu-učení se,postupit k další situaci-emoci.A dokud nepochopíme,tak se nám opakují v podstatě tytéž situace. Jednoduše si myslím,že to co my zde nazýváme život, je ve skutečnosti školou-výukou pro naše nehmotné bytí.Školou se stoprocentně spravedlivým hodnocením,kde není možno ošálit vyučujícího a získat postup do dalšího ročníku bez toho,že jsme látku skutečně pochopili. Proto,ten kdo má zájem o postup,tomu přináší život-vesmír nové a nové úkoly a kdo zájem nemá,ten se potýká se stále stejným problémem
třeba celý život.Já,dokud jsem tuto vesmírnou školu nepochopil,zažíval jsem mnoho zbytečných stresů a utrpení.Jako byste se zlobil na paní učitelku,že Vám dává domácí úkol a současně jste chtěl mít znalosti,které ten úkol obsahuje. Je mě líto lidí,kteří se tak,jako já zbytečně trápí,neboť jim společnost nepomáhá pochopit příčinu a podstatu jejich utrpení,neboť ti co jsou tzv. u moci touží lidi ovládat
ku svému prospěchu a ne jim pomoci. A tak dál pečují o malé sebevědomí a sebepoznání lidí,aby je pak jako vůdci mohli tzv. zachraňovat,ovládat a různou formou jim vnucovat své-hlavně pro ně výhodné názory.
Máte-li nějaký nápad jak pomoci,přispět,poradit, tak mě prosím odepište.
Přeji krásné dny příští, s úctou František Kupka
Ladislav Vaculín (Po, 13. 3. 2006 - 14:03)
No nevim. Pokud bych měl zájem o buddhismus a dostal se náhodou k tomuto článku asi bych jej velmi rychle ztratil!!
Nirvána není "uhašení" v tom smyslu jak je tu prezentováno. Přirovnává se spíš ke sfouknutí prachu nevědomosti ze zrcadla mysli, než k nějakému umrtvení nebo letargii!
Bývá to popisováno tak, že nejvyšší pravda je rozpoznána jako nejvyšší blaženost!
...také termíny jako "propracovanější teologie mahájány" nebo "spasitel Buddha a jiní bohové" ukazují, že autor článku disponuje možná solidními základy křesťanské věrouky ale o buddhismu toho moc neví.
Pro ty, kteří by měli zájem- knihy Oleho Nydahla- Jak se věci mají, 108 otázek a odpovědí a Moje cesta k lamům můžu vřele doporučit!
Marie Suchánková (Ne, 30. 11. 2008 - 18:11)
Četla jsem texty komentářů ke článku o buddhismu. Nejkrásnější je rozbor samotných komentujících. Domnívám se, že někteří z nich jsou profesionálové buddhismu, to znamená, že mají kontakt se samotným lamou, a sami prožili phowu-přenos vědomí, které má původ v Tibetu, od místních učitelů. Lama Ole Nydahl spolu se 17.Karmapou dnes vyučují buddhismus po celém západním světě, a nevím do jaké míry se žáci Lamy Oleho Nydahla obracejí na samotného Dalajlamu, který přiznal inkarnaci 17.Karmapy chlapci z chudé rodiny v Tibetu, kterého vybral Tai Situ Rinpočche, a kteréhož osobnost nebyla ve shodě se Šamarem rimpočchem, který stejně jako Tai Situ znal osobně 16.Karmapu. Po přečtení speciálních knih žáků Lamy Oleho Nydahla padá velmi kritický pohled na samotného Dalajlamu. Je o tom napsána kniha Darebáci v rouchu od Tomka Lehnerta, která je dostupná v internetových nakladatelstvích, např. Kosmas,vydavatelství Bílý Deštník. Avšak já sama za sebe se domnívám, že Dalajlama zůstává duchovním vůdcem Tibetu, zůstává tím, kdo požehnal málu Lamovi Olemu Nydahlovi, tak jako jiným a provázel 16. Karmapu i v předešlých inkarnacích. Jistě zůstává nadále člověkem jehož jméno znamená Buddhismus pro lidi, kteří se s buddhismem nesetkali. Když je někdo v materiálním způsobu života, a stane se mu nějaké neštěstí, a potřebuje pomoct, každá informace přinášející poselství světla je pomocí. Dalajlama tak jako Nydahl jsou služebníci světla, problém nastává v tom, že jsou lidmi, tak jako ti, kterým světlo přinášejí. Nevěřím, na svatost v lidském těle, která se nedopustí chyb. Lidské tělo je k tomu uzpůsobeno, už jen jeho hladovění a pocit zimy, vytváří nezbytnost osobního prostoru, a to je základ lidských problémů, obživa těla a jeho .... Tak jako je píseň, že láska je všude, tak také je Buddhovo vyzařování všude pro ty, kdo jej potřebují...Nezávisle na jménech. Pomoc je nestranná...Můj příspěvek...A tak nalezneme buddhovo světlo všude, kde jsou nějaké knikupectví...
Zed (Pá, 31. 7. 2009 - 12:07)
Nešťastná zbloudilá duše která vůbec nic nechápe,----A Strojí Proti Našemu Vůdci
nikdo (Po, 8. 3. 2010 - 18:03)
prominte,ale,laska KE...Ano souhlasim.Laska je slepa.Je to bolest.Ale zit bez lasky je nejvetsi prazdnota.Byt sam je utropeni.Peklo jsou ti "druzi".Byli jsme vrzeni do sveta.Nemame moznost volby.Jsme odsouzeni k samote.Muzeme byt obklopeni lidmi,ale nase duse jsou osamele opustene a nepochopene.Nikdo nas nemuze pochopit.Vnejsi svet vytvari muka pro nas vnitrni svet.Preziji jen silni.Rekl jste to dobre,ze meditovat muze jen vyrovnany clovek.Ale ja mam pocit ze vyrovnany clovek je ten,ktery ma pocit,ze propadl silenstvi a naopak nemocny je ten,kdo skutecny sileny je-ten si ale sve nevedomosti neni vedom - tito "nevedomi" ridi tento svet a pachaji sebevrazdy zlomene duse,ktere tito zaslepeni zaprodani hlupaci udupali...
nikdo (Út, 9. 3. 2010 - 08:03)
Přijde mi, že mícháte...Láska, touha a emoce spolu úce souvisí. Jestliže pojmu lásku jako touhu po někom, pak to ve mně vytváří určité emoce - jistě, jsou to různé věci, ale spolu vytvářejí celek - bud činí člověka štastným nebo zoufalým.
Hamza (Út, 9. 3. 2010 - 13:03)
Tak to je jen 1 pohled. Z pohledu duchovního to může být pojímáno i jinak...ale to by bylo na filosofickou přednášku.
nikdo (Út, 9. 3. 2010 - 14:03)
Tak to je jen 1 pohled. Z...Jo, názorů je mnoho. Ale pravda je kde? Není, protože opravdová pravda musí být přece ta, která se nedá zpochybnit. A tyhle názory k buddhismu, k problémům s láskou... je to jen směsice slov - každý člověk je utvářen jiným prostředím, jinými vlivy, jinými zkušenostmi - proto je tolik různých názorů... A je třeba tohle brát v úvahu. Nemám ráda lidi, co vnucují názory. Proto nevnucuji ani ten svůj.
nikdo (St, 10. 3. 2010 - 15:03)
Jestliže pojmete lásku jako...láska k někomu je často touha - ve smyslu, že to vlastně láska není, jestli mě chápete.. skutečná láska je asi něco víc.. ale kdo může definovat něco tak neuchopitelného jako je láska?
M (Pá, 19. 3. 2010 - 10:03)
To co zažívám ,je že s mého srdce jde nepřetržitý proud lásky k jednomu člověku-já o to vůbec neusiluji aby se tak dělo a on o tom asi neví-viděli jsme se jen 1x a trvá to už tři roky-hodně zvláštní úkaz-možná pravá nikdy nekončící láska
Já* (Pá, 26. 3. 2010 - 12:03)
Tyjo, už mě to tady vážně neba. Co zase tady ta Diana, dejte jí pokoj, nikdo ji kromě vás nezná, tak si to vyřiďte někde v soukromí a netahejte to do diskuse o buddhismu, tady na to nikdo není zvědavý.
dfg (So, 27. 3. 2010 - 14:03)
CO VY OTOM VITE ?NIkdo ji...Jdi do blázince.
Kvalita (Čt, 1. 4. 2010 - 13:04)
Jdi do blázince. Tak dobrá, vy co se chcete bavit o buddhismu, tak vy doporučujete blázinec. Chápu bez zkušenosti v blázinci, pokud jej přežijete není speed way k osvícení. Takhle, že? A pak k proudu lásky ze srdce k někomu, to je dobré jen pro okolí. Jen pro čtenáře, malíře, diváky. Samotný adresát o tom skutečně nemusí vědět a tím se dostáváme z budhistické meditace do filozofického bordelu, který se v buddhismu nevede, neboť meditace není bordel mysli. Jsem svědek knihy o odsouzencích na doživotí, vrazích.Jsou tam jejich fotky. Krásní chlapi. Jak ledakdo okolo, Ale vrazi. Hromadní. Bohudíky, že jsou v base, není snadné je tam zaizolovat. A když se podíváš na jejich oči, a máš tu schopnost Jáství, chápeš, že jsou v pohodě. Vždyť oni tu vraždu přežili, jsou umytí, mají kamarády a mají kde být, protože jejich oběť se nemůže pomstít. Ta oběť byla obětí právě proto, že nevlastnila myšlenkovou substanci sféra mentálního pouzdra,to by buddha asi věděl, čili oběť chtěla být tou pasivní částí, čili jangovou,... Milující přátelé zavražděných nesou v srdcích a myslích otazník, jak je možné, že bezpráví není možno potrestat. jen velmi těžkou dřinou pouze zaizolovat vrahy. Kteří jsou také ve stavu, kdy jim okolí dá pusu a řekne:"Chápu Tě, člověče, měl si těžké dětství, neměls štěstí na péči o Tvé emocionální bohatství a tak se bráníš vraždou. Chudáčku, i Ty, vrahu jsi latentní buddha. .... Ale já krvácím krví, která je zprofanovaná. Krví Krista. Je tolik mrtvých, tolik, tolik krve. Tak proč kristova Krev je víc krev než lidská? Protože Je to Krev duševní, krev hloubky věků a paměti věků. Linie, řeka ganga plná krve. Slunce ji neumí svým světlem a ohněm vysušit. Pláč duše matky vesmíru. Moje děti. A jejich bezmoc. Stali se oběťmi bezpráví a já povolám odpověď. Utěším svůj pláč. Vesmírný pláč. A tak pláčem se matka dostává nad zrození těla, a pozná i linii za smrtí těla na Zemi. Její oči vidí všechny jako jedno dítě, které se vzájemně vraždí, protože má špatnou situaci. Nerovnováha živlů...
(Čt, 1. 4. 2010 - 13:04)
Tak dobrá, vy co se chcete...Nejsem buddhista, natožpak pedofilní křesťan.
Reakce (Čt, 1. 4. 2010 - 13:04)
Nejsem buddhista, natožpak... Osamělý muž, že?
(Čt, 1. 4. 2010 - 13:04)
Osamělý muž, že?Omyl, vdaná žena.
Kvalita (Čt, 1. 4. 2010 - 14:04)
Omyl, vdaná žena. Žena nebo muž, končí to u prázdna.
Nereakce (Čt, 1. 4. 2010 - 14:04)
Žena nebo muž, končí to... Ať je kdo kýmkoli, dle pravdy je vše jedním, a mír nastává ve stavu prázdna. Naprosto nesouhlasím s pravidly, které vytvářejí autoři systémů. Není důležité, je li někdo vdaný nebo není ve věci univerzálního problému. Odpovědi jsou možná ve starém Egyptě, v knize Elisabeth Haich: "Zasvěcení." Velký problém velké inteligence donutil tamní civilizaci usadit se na Zemi. Moc velké síly patrně zapříčinila nerovnováhu živlů na planetě Zemi. Lidé se vraždí tak jako zvířata, těla požírají těla. Elisabeth Haich popisuje dokonalost mírnosti mimozemšťanů, ale nepopisuje důvod, proč se usadili na tété planetě. Kvůli nějaké katastrofě? Tady žili lidé pod mocí harmonie přírodních zákonů, až kletba moci mimozenšťanů způsobila nezvratný zánik vlády rovnováhy živlů na Zemi. Mluvím z intuice, tak jak si představuji svůj ideál, buddhu. Patrně není léku, který by vyvěral ze sloučení ideálu mimozemského rodu a ideálu rodu, který na zemi již byl. Mám to v sobě. Tu pravdu, jako každý....
Tý vdaný (Čt, 1. 4. 2010 - 14:04)
Ženinka se bohužel zastavila v rovině čakerního problému. Může být ráda, že jsou lidi, co se na vdavky vysrali. Dávám přednost býti bláznem, nežli potrvzovat lež. K tomu je třeba hodně utrpení. ...
(Čt, 1. 4. 2010 - 15:04)
Ženinka se bohužel...Nevím, proč mě soudíš, jelikož jsem tady o sobě nic víc , než že jsem vdaná žena, neřekla. Nic o tom, jestli jsem nebo nejsem buddhistou, křesťanem, nebo atheistou...pokud z 1 věty poznáš, kým kdo je, tak to jsi tedy vážně machr.
Pokračuji v reakci (Pá, 2. 4. 2010 - 12:04)
Ženinka se bohužel... Nepoznám, kdo je skryt pod slovy o tom,že je vdaná žena, nikoli pedofilní křesťan či žádný budhista. To se tak děje, že jedna věta, nebo text vyřčený s určitého důvodu je chápán jinak, než jak byl zamýšlen.
Zeď nářků v Israeli? (Pá, 2. 4. 2010 - 13:04)
Nešťastná zbloudilá duše... Na youtube videu jsem pozoroval 17.Karmapu ze společnosti lamy Oleho Nydahla. Zaujal mě okamžik,kdy vypadal průhledný. Následně poté jsem shlédl, že také pan Nydahl popisuje průhlednost Svého pokladu 17.Karmapy. Je příjemným prožitkem vnímat se jako průhledný poutník, někdo jako bílý beránek popisovaný v židovských žalmech.A to za různých situací, podobných tancům Michaela Josepha Jacksona. Ten sám ve svých básních a zamyšleních popisuje své vnímání Boha a zvláštní blaženost s tím spojenou. Toto jeho prožívání vyzařuje z jeho písní i videí.
Mystik (Pá, 2. 4. 2010 - 13:04)
Dobrý den, rád bych se... Dobrý den, pane Antonio, při brouzdání vlnami nabídky vyhledávače Google jsem objevil mnoho Antoniů Diamantinů. A to na českých i zahraničních adresách. Ba dokonce jsem zjistil, že jméno Antonio Diamantino často používáno v Brazílii a samo je španělského původu. Na Váš příspěvek ohledně univerzálnosti buddhismu bych si dovolil říci, že s Vámi jsem na jedné vlně. Zdravím a vyjadřuji souhlas.
Mystik 2 (Pá, 2. 4. 2010 - 13:04)
Dobrý den, rád bych se... Ještě ohledně bytosti v záštitu jména Antonio Diamantino bych chtěl opravit chybu v souvětí:" ba dokonce jsem zjistil,že jméno Antonio Diamantino..." ...CHYBÍ MI TAM SLOVO (JE). Tedy doplňuji slovo "(JE)"... Je často používáno v Brazílii jméno Antonio Diamantino. Že je to jméno španělské jsem výše již oznámil. Děkuji za pochopení.
Spřízněná duše (Pá, 2. 4. 2010 - 13:04)
Četla jsem texty... Ahoj Maruško. Omlouvám se Ti za způsob jakým s Tebou nyní hovořím, že Ti tykám a používám něžnou zdrobnělinu oslovení "Maruško". Cítím k Tobě hlubokou náklonnost a něhu. Děkuji Ti za Tvou invenci na stránkách o buddhismu, a mimořádně zainteresovaný přístup k problému Tibetské volby Karmapy. Moc si Tě vážím a odpusť, ale miluji Tě. Papa přítelkyně a lásko
Na bázi inžený… (Pá, 2. 4. 2010 - 13:04)
K vasemu clanku jsem se... Bez emocí s vděčností za možnost se vyjádřit anonymně k veškerým příspěvkům na našem společném uměleckém plátně. Na bázi inspirace z přítomných pojetí věcí. 1) Křesťanský pedofil je skutečný jev, který zasťiňuje samotné jádro a učení Krista Ježíše. Tak i podobně jako křižácké dobyvačné výpravy, inkvizitorské popravy a španělsko, portugalsko, ne-li anglicko francouzské křesťanské misie, které byli ve skutečné podobě zločiny,dusí pravdu. Zločiny typu i současných vražd západovýchodních. Tuto nečistotu Kristova poselství upravují lidé zvaní mystici. Odhalují zkoumáním vůli samotného učitele soucitu, jehož jméno Ježíš Kristus bylo zuniverzálněno podobně jako i v dnešní době jména zpěváků, politiků a umělců.
Na bázi inžený… (Pá, 2. 4. 2010 - 14:04)
K vasemu clanku jsem se... 2) Buddhista, je člověk, který možná prošel etapou mystika. Z nezvědavého milovníka společných křesťanských sešlostí, přes zvědavého rádoby kacíře,s nebezpečím podlehnout neznámým magiím, se probojoval ke klidu nadhledu o duchovních spisech.Pochopil historickou posloupnost, že starší než Kristus je Buddha. Dle tohoto poznání se odvrátil od modlení, které zavání černou magií a raduje se z meditace, která čistí mentální a emocionální pole v kolektivu lidí.
Na bázi inžený… (Pá, 2. 4. 2010 - 14:04)
K vasemu clanku jsem se... 3) My všichni, nyní jsme živí. Časově nejblíže je nám 16.Karmapa, Sri Chinmoy, afričtí a indiánští šamané. Tato časová skupina je aktuálním ukazatelem, jak se snažit vidět život. Mluví se o cestě srdce. Tato skupina preferuje meditaci. Mír mysli, široké spektrum uvědomění. Sounáležitost se svým blízkým okolím. Také renesanci v lásce.
Touha (Pá, 2. 4. 2010 - 14:04)
Přijde mi, že mícháte... Kdo touží, je tažen duchem neznámého duchovního srdce. Duchovní srdce zobrazované jako Kristovo či Mariino. Srdce jako srdeční čakra, která se v józe otvírá zpíváním mantry JAM. Touha být součástí vyjímečné milující společnosti. Touha tvořit stádo jakoby divokých koní, bizonů antilop, gorilí, džunglí, rytířský kruh. Jedno srdce, jedna mysl, jeden za všechny, všichni za jednoho. Eduard Tomáš doporučuje čekat na Boží milost. 17.Karmapa hovoří o situaci. Někteří adepti nezávisle na sobě používají slovo:"speciálnost". A kříž Kristův také slibuje nadčasovost, jako i nauka o rovnováze v mystickém kříži. Touha,zamilovanost,láska. V indii pro tato tři slova mají slovo ananda. Blaženost.
Doplněk (Pá, 2. 4. 2010 - 14:04)
Ženinka se bohužel... Pokud je žena vdaná, patrně to má velmi náročné. Asi není vdaná žena jako vdaná žena, všechny jedna banda zajisté nejsou. Domnívám se, že je manželství takzvaně sejme. A vzpomněl jsem si na Prahu a její zakladatelku kněžnu Libuši.Praha jakoby řídí celou českou republiku, Praha je město vlastenců a velkých ideálů. Tamní budovy ze středověku hladí ducha všech cizinců majestátem . Jaké bylo manželství kněžny Libuše Eduard Petiška jen křehce nastiňuje v knize Staré české báje a pověsti.Nad časem a prostorem.
Guru (Pá, 2. 4. 2010 - 14:04)
Vážení čtenáři,
dovolte... "G". Nádherný film plný poselství. Hraje v něm Eddie Murphy. Chodí bos podél dálnic v Americe. Spí na podlaze. Vaří bylinkové čaje. Koupe se s přítelem,který má velkou obchodní zodpovědnost, v moři. Využívá televizi k oslovení něčeho, co má být osloveno.
Panu Jiřímu (Pá, 2. 4. 2010 - 15:04)
ja jsem pouse rad,ze zmizeli... Dobrý den, pane Jiří. Nelze nereagovat na Vaše výmluvné a šťavnaté příspěvky na plátně buddhismu. Věřím, že Vám Pán Buddha požehná, že Váš dech bude svěží jako sníh a že pocítíte mír ve své bolesti. Mír Vám, vzácný muži...
ta vdaná (Pá, 2. 4. 2010 - 20:04)
Ano, není vdaná žena jako vdaná žena. Někdy by neškodilo trošku pokory, jakou mají ti, co se "zastavili na rovině čakerního problému". Jelikož ti, kdo tzv. "trpí pro pravdu" mnohdy nevědomky sklouznou k nadutosti. Všichni máme stejnou šanci a to, že jsme pořád v tomto světě, o něčem vypovídá ( o dokonalosti však určitě ne!)
Podobně (So, 3. 4. 2010 - 16:04)
Vážený pane, ze své... Podobně to cítím. Pořád si říkám, jak to změnit, že existují kasina a hrací automaty, na kterých lidé utratí a ztratí tolik peněz, až se páchají sebevraždy. Vražedná psychologie hracích automatů jako i kasin má nedozírné katastrofické vazby, jako jsou poškozené rodiny, dopodrobna narušený vývoj dětí, a tím v závěru samotného státu. Někteří politikové se nebojí přiznat, že vláda neudržela otěže dobrého úmyslu, a zaprodala strukturu našeho státního systému mafiím,a tak náš stát zcela obnažila jistému zániku. Na těchto stránkách je to aktuální téma. Pan František popisuje své poznání, že až jistou vývojovou etapu zvládne, přestane se etapa opakovat. Tak, jak by asi šlo zvládnout nynější etapu mafií natrhlého státu české republiky? Mohl by třeba nějaký člověk dokázat pojmout celý problém za vlastní a sám na sobě náš stát uzdravit a okultně přenést zdraví do celého organismu české republiky? To by se mi líbilo, a o tom je duchovno...
Vdaná a vzácná (So, 3. 4. 2010 - 16:04)
Ano, není vdaná žena jako... Ano, je to velmi milá odpověď milé ženy.
Vdaná žena neb… (So, 3. 4. 2010 - 16:04)
Ano, není vdaná žena jako... Ta paní, co píše o tom, že je vdaná je velmi milá žena. Jemná, jemňoulinká. Asi až určitě velmi moudrá. Ale asi nemá sílu změnit tento svět, nebo alespoň náš nemocný stát. Ale je milá, roztomilá.
Bývalý klient … (So, 3. 4. 2010 - 16:04)
Jdi do blázince. Blázinec? Co se tím vlastně myslí? Kam jít? Pokud k psychiatrovi, a pak do blázince jako léčebny, tak vím, co následuje. Zamřížované okna, dveře bez klik a izolovaný systém s málo zaměstnanci, takže žádná pomoc. Takže opravdu poradit někomu blázinec, je věc nezkušenosti. Jedině, že by poradce byl hodně naštvaný a záměrně do území, které je horší než vězení chtěl popř. viníka poslat. Ale vím, že k lékařům lidé chodí s potřebou a prosbou o pomoc, ne o ublížení. Ba i lékaři patrně studují své poslání se záměrem pomáhat, ne škodit. Takže, chci ješťe říci, že blázinec je na tom tak, že podléhá špatnému systému, a nemáme žádné mozky, co by z blázinců udělali opravdové léčebny. Pak jít do blázince neboli léčebny by bylo radostí...
Zeď nářků v Is… (So, 3. 4. 2010 - 16:04)
Na youtube videu jsem... Pročítám ten text, a jsem nucen upravit zdroj Bílého beránka. Hledal jsem statě o Bílém beránkovi v židovských žalmech, ale Bílého beránka jsem nenašel. Beránka má také rád malý princ od Antoina de Saint Exupéryho. Ale Bílý beránek, jako symbol, vize bytosti bez hříchu s mocí světla pro všechny bytosti se nalézá v Bibli ve Zjevení Sv. Jana. Např.:"V tom jsem spatřil, že uprostřed mezi trůnem a těmi čtyřmi bytostmi a starci stojí Beránek, ten obětovaný., měl sedm rohů a sedm očí, což je sedmero duchů Božích vyslaných do celého světa."5.K/6.verš.Zj.Jana. V rámci buddhismu, co asi zažíval člověk Sv. Jan, když měl toto zjevení, o čem mluvil? Na co reagovala jeho mysl ve stavu vytržení, vizí? Bible shrnuje mnoho písemných památek,tak, jakoby k sobě patřili. Ale mnozí lidé chápou, že nepatří. Např.ony židovské žalmy patří do jiného časového období, než působení Ježíše a psychická reakce Sv. Jana. Zajímavé však je, že čtenář cítí zvláštní pocit, ať u žalmů, evangelií či Zjevení. Jak to s nimi je očima vševidoucího?
ta vdaná (So, 3. 4. 2010 - 19:04)
Ta paní, co píše o tom,...No, svět nezmění nikdo, každý musí začít sám u sebe. Vím, že jsem vám tady asi k smíchu a podle vás jistě ve velké nevědomosti , vždyť jsem z pohledu většiny z vás jaksi více materiálně zapletená tím, že mám rodinu, ale pokud moje děti budou přemýšlet o životě a najdou pravou cestu, budu tento svůj život považovat za hodně úspěšný.
Anna (Ne, 4. 4. 2010 - 08:04)
Ten váš budhismus,duchovno a jiné hovadiny + vaše osoby patří do psychaitrické léčebny !!!
skutečně? (Ne, 4. 4. 2010 - 09:04)
Ten váš budhismus,duchovno...A proč sem teda lezeš, když to jsou slátaniny?
Radostná anonymita (Ne, 4. 4. 2010 - 11:04)
Ten váš budhismus,duchovno... Vážené přítelkyně a přátelé, jsem hodně daleko v poznání,jak se chránit hurikánu slátanin, ať mezi lidmi v domě, ve škole či v práci. Ba dokonce v politice.A proto mám vnitřní klid,že zdejší komunikace, pokud ji semtam navštívím, nemůže, než být pro Vás přínosná. Máte-li osobní zkušenost s ponořením se do stavů, o kterých píše ve svých knihách mystička Míla Tomášová.
Prázdno a utopie (Ne, 4. 4. 2010 - 11:04)
Žena nebo muž, končí to... Utopie, není hurikán slátanin, ale dle slovníku cizích slov "vysněná,fantastická představa, nereálný plán, umělecký druh fantastické literatury." O utopii si můžete přečíst mnoho knih.
Klenot v lotosu (Ne, 4. 4. 2010 - 12:04)
A proč sem teda lezeš,... Óm mani padmé, húm. Diamant v bílém lotosu, který spočívá v bahně. Mít schopnost nalézt ten diamant v bahně, neříkám, ve slátaninách, které píšu já, ale ve slátaninách čili bahně veškerých informací, se kterými se na své životní pouti každý z nás potýká. A jak? No meditací.
Chci se bránit (Ne, 4. 4. 2010 - 12:04)
nerozumím,ˇjaký druh... Chci se bránit! Bráním se meditací. Tou bráním svoucnost.Ale neumím bránit matky s dětmi, neumím bránit děti. Jsem slabý muž, slabý nevzdělanec, nepolitik, nezákonodárce, nemafián. Viděl jsem krásný film:"Útěk do divočiny",natočený v roce 2007. Ten chlapec, který zemřel kolem 23 let byl také dítě, které jeho matka, ani otec neuměli bránit. A tak se bránil sám, vyšel na vlastní osamělou pouť, a je o něm napsána kniha a natočen film."Útěk do divočiny". Vyfotil se sám na Aljašce u autobusu, který mu byl přístřeším. Autor filmu záměrně ponechal záběr fotografie až nakonec filmu. Jeho fotografie je naprosto výmluvná. Doporučuji tento film shlédnout.
Psychiatrie (Ne, 4. 4. 2010 - 12:04)
Ten váš budhismus,duchovno... Nejsem buddha, ale mám s ním hlubokou vazbu, a tato vaše věta, která připomíná nabídku blázince,mně už jednou hodně naštvala. Nevím, jestli tím něco provokujete jako člověk, který ví, co sleduje, a jeho úmysl je svatý. Avšak, pochopil jsem, že lidé kolem mě opravdu nedosahují mé kvality, byť na jiné rovině jsou velmi ctnostní. Jedná se o vhled, duchovní moudrost. Patrně jste v sychiatrické léčebně nebyl, či nebyla. Máte to asi zkusit.To je karma.
Psychiatrie 2 (Ne, 4. 4. 2010 - 12:04)
Nejsem buddha, ale mám s... sychiatrická léčebna zatím není vynalezena, má být psáno "P" psychiatrická.
Reklama